torsdag 12 februari 2015

Födelsedags buffé och vägning

Veckan har varit full av jobb, plugg och läsning. Bara ett pass Afro som motion, jag har ätit dagismat, middag som resten av familjen och en massa flatbröd med ost och kaviar. Så gott. Och ändå har jag gått ner 2 kilo i vikt. Känner mig sprudlande glad 😃.

I lördags bjöd jag på salladsbuffe. Det var gott. Till efterrätt blev det pannacotta med hallonsås, ännu godare. Jag mamma, Maud och My spelade så det kan låta, tjafsade, skrattade och drack vin. Inte My men vi andra. Det var kul.

På dan hjälpte jag Nett att flytta. Det var många vänner som slöt upp, bar och packade upp. Jag lämnade dem i ett enda kaos för att åka hem och fixa födelsedags middag men det blir nog himla bra när det är klart. Gården ligger öppet och fint. Just den här dagen var det snorhalt och blåste småjävlar.  Men bra kommer det att bli. Kan erkänna att jag drog en lättnadens suck när jag var uppe på stora vägen på väg hem. Trodde jag skulle bli fast i nått dike. Ena vägen från gården stod flyttbilen på tvären och blockerade den jag tog var galet slingrig och full av backar. Det den inte hade var grus, bara spegelblank is. Det var bara att titta i den riktning jag skulle, hoppas att ingen kom från andra hållet och gasa. Men vad gnäller jag för. Det gick jättebra och hem kom jag 😃. Kan tro att där är riktigt vackert på sommaren.

Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar