lördag 31 januari 2015

Tappat greppet!

Har helt tappat greppet om hur jag tänkt äta sedan i går kväll. Så här gick det till.  Jag stod och bakade 3 olika sorters kakor till Mys 18 års kalas i morron. Samtidigt lyssnade jag på Lotta Lundbergs ljudbok om mat. Medan jag står där och bakar börjar hon prata om fördelarna med att äta mat istället för kost och att njuta av livet. Hon beskrev vårat liv som en ljusprick i mörkret och funderade på hur vi ville leva livet. Vill vi njuta eller äta kost?  Hon förespråkar att laga mat själv, njuta och äta tillsammans. Hux flux så tänker jag att jag kanske ska smaka om kakdegen är god?  Lite senare smakar jag också en kaka,  kanske ska jag prova den andra sorten med den ser ju lite underlig ut tänker jag och så är jag igång. Planen är verkligen njuta medan jag går ner i vikt men jag får givetvis njuta av nått annat än en massa kakor. Skärpning Kerstin. Inspirerande ljudbok om man gillar att laga mat. Jag njöt förresten av kakorna jag åt så det var ju bra. I dag ska jag baka två sorter till.

Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar