torsdag 14 maj 2009

Ja/Nej parken


Ahh! Vad våren är härlig. Jag gick igenom Ja/Nej parken och givetvis sa jag JA. Ja till våren Ja till livet och grönskan och lite fart i livet. För det är ju just det som våren kommer med. Nytt liv, ny fart och nya idéer.

Femelementsteorin i feng shui ser jag som ett tidevarv ungefär. Där står träelementet för en ny början, som våren, förmiddagen och ungdommen. Färgen är piggt grön som ny utslagna björklöv, formen rakt uppåtgående som trädstammar och ska jag sätta in en doft så får det bli frisk citrus. Allt det här sätter fart på oss ( kan förstå om pollenalergiker tycker jag har helt fel, jag har en zombi hemma i soffan just nu). Nu är det också lätt att börja rensa. Ge plats för det nya i livet(behöver inte vara saker). Undrar vad som kan hända om jag skapar mer tomrum. Tomrum i tid och tomrum i plats. Det är bara den som vågar försöka som får veta.

Jag tror att jag vågar. Vad säger du? Undrar vad som kommer att hända. Jag säger JA.
Kerstin

1 kommentar:

  1. Ja, du vågar. Man kan skapa lite tomrum i taget och se vad som händer. Blir det för skrämmande så brukar jag själv snabbt återgå till det gamla igen och kanske pröva lite senare. Lärde mig nyligen en sak av Tomas DiLeva. Han sa att man ska tänka:"Vad som än händer är det helt okej".
    /Maria

    SvaraRadera