måndag 11 maj 2009

Morgon peppning


De här fina morgonpeppningskorten är jätte härliga. Ett nytt positivt budskap till dig varje morgon.

Jag brukar ha dem bredvid sängen så jag ser dem direkt på morgonen. Hmm, kanske ska ta och flytta korten till köksbordet, det är nog först där jag ser riktigt klart.

I feng shui resonemang så säger man "belys det som är viktigt". Vad kan vara viktigare än att ge sig själv positiv feedback dagligen. Så jag ställer mina morgonpeppnings kort under en lampa eller tänder ett ljus framför dem. Det blir både vackert och uppmuntrande.

Belyser det som är viktigt gör man även på vissa möten "Idag vill jag belysa den här frågan" är en ganska vanlig kommentar. Men här tas belysningen inte lika bokstavligt. Tänk med vilken tydlighet budskapet når ut om det viktiga dokumentet, fotot, föremålet läggs fram i fullt ljus. Något att tänka på till nästa möte kanske.

Korten är från Kreativ Insikt och inhandlade på Friskhuset i Sundsvall

Börja dagen med ett leende, det är en god smitta.

Kerstin

1 kommentar:

  1. hejsan!!Ser att du varit på G vad gäller sidobilderna:)).Nu har dom en GI-tallrik på lottas det var gurka,tomat,ägg,skinka,salami,brie,skagen,och nåt mer tror jag? 60kr dom hade testat på en kund idag och hon var jättenöjd och mätt.
    Kramisar Sussie

    SvaraRadera