måndag 4 maj 2009

En liten blomma.


Jag blir glad av blommor. Det behövs så lite. Att se en vacker blomma på bordet känns så skönt.

Nu innan våren kommit igång på allvar, när gräsmattan fortfarande är brun och rabatterna, spretiga med torkade fjolårs blommor kan det vara skönt att förgylla vardagen med en liten snittblomma. Den ännu vilande trädgården behöver balanseras upp med lite pigg vårfart.

Det här blomarangemanget ger både lugn och fartfylld glädje. Den runda, låga formen och vattnet ur metall och vattenelementen ger lugn och vila, dessa balanseras sedan upp av det röda och gröna ur trä och eld elementen, som ger glädje och fart. Tillsammans skapar det en balanserad helhet.

Skämma bort mig själv med blommor är något jag ska göra oftare. De här är dock rester ur en bukett jag fick av min sambo. När de har vissnat ska jag ta mig en tur till Blomsterfröknarna. Där finns det gott om ny inspiration.

1 kommentar:

  1. hejsan!!Väldigt fint och enkelt arrangemang,tycker verkligen du ska unna dej vackra blommor .
    Kram Sussie

    SvaraRadera