fredag 17 april 2009

Feng shui åtgärder för viktminskning steg 2


Okej nu är hallen rensad. Då är det dags att gå vidare till steg 2

Garderoben
Att köpa en förliten bikini, tröja, klänning för att få motivation att gå ner i vikt är en klassiker. "Har det fungerat för någon?". Inte mig i alla fall. Vi är som vi är och det bästa är ändå att känna sig fin och väl till mods i det vi har på oss just nu. Dålig självkänsla är inget som hjälper oss att gå ner i vikt, snarare tvärtom.

Feng shui åtgärd 2 är att rensa ur garderoben. Det här handlar om att skapa bra förutsättningar för framtiden. Att starta här och nu, från noll. Spara det du kan ha och mår bra av (känner dig fin och väl till mods i). Rensa bort det du inte vill ha, det som du inte behöver och det som är för litet. Kasta eller återvinn.

Torka ur garderoben.

Är garderoben nu nästan tom kan det vara läge för lite shopping. Det kan kanske ses som onödigt med tanke på att du/jag tänker gå ner i vikt. Men jag är övertygad om att det hjälper mig att må bättre om jag har kläder som passar. Mår jag bättre, finns det mer kraft och energi till den förändring jag vill uppnå.

Gå ut och var vacker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar