fredag 17 april 2009

Feng shui åtgärder för viktminskning och bättre hälsa steg 1


Jaha sommaren närmar sig med stormsteg,då var det dags. Under 8 veckor ska jag lägga om min kost för att må bättre och minska min vikt. Planen är att rivstarta i 2 veckor med så lite socker och kolhydrater som möjligt, för att sedan lägga till långsamma kolhydrater.

Feng shui åtgärder för viktminskning och bättre hälsa steg 1

Hallen
Börja med att rensa i hallen. Ta bort alla vinterkläder och annat som inte längre behövs. Titta även i lådor, skåp och ovanpå hyllor. För mycket saker gör dig tung. Det vi lägger på oss i våra hus lägger vi ofta på oss i vårt eget husskal kroppen. Så rensa, rensa.

Vad sitter på väggarna? Är det sådant som får dig att känna dig positiv till en viktminskning och bättre hälsa? Alla tavlor och bilder som påverkar dig negativt eller väcker sorgsna minnen råder jag dig att ta bort. Du ska bli glad och inspirerad av det du ser.

Städa,putsa speglar och rutor, skura ända in i hörnen. Lägg till en pigg citrusdoft "Stänk lite på mattan och i hörnen".

Lägg till en pigg grön färg för att få energi och motivation till den förändring du vill uppnå. Kanske på en matta, gardin, tavla eller en växt. Den gröna färgen hör till träelementet och står för bl.a. förändring och hälsa.

Ställ fram gympadojjor och gångstavar så att det går lätt att komma ut på en runda. Det gäller att skapa bra möjligheter för att lyckas.

Nu sätter jag igång, ska du med? Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar