onsdag 15 april 2009

Det runda bordet


Ja det rosa bordet på inlägget här under hamnade på min 12åriga dotters rum. Istället åkte jag och fyndade mig ett runt pelarbord på loppis. Hade mycket funderingar på om det skulle bli svart eller vitt. Beslutade mig för svart men ångrade mig direkt när jag placerade det i vardagsrummet. Det blev för stilla och mörkt. På feng shui språk kan jag förklara det med att det blev överslag av vatten och metall elementen. De står för bl.a. lugn och fokus. Det var först när jag satte in en grön matta och några gröna kuddar som det föll på plats. Den pigga gröna färgen hör till träelementet som står för nystart och förändring, som våren ungefär. Det blev en balanserad helhet. Nu känns det skönt att vara där. Mysigt och lagom slött, utan att jag behöver falla i koma så fort jag sätter mig i soffan.

2 kommentarer:

  1. hejsan!!va duktig du är att förklara feng shui så att alla förstår vad du menar.

    Kram Sussie

    SvaraRadera
  2. Tack vilken härlig komplimang. Du är dock inte alla, utan en alldeless speciell tjej.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera