fredag 24 juli 2009

Reseskildring Skatan






Jag, barnen och mamma åkte en sväng till skatan för att mysa lite. Vi köpte glass på skatans pensionat och tittade in på det stämningsfulla Mias skafferi. Där finns indiska väskor man blir glad av.

I Piazz bod bredvid resturangen och rökeriet hittade jag en härlig tunika och ett indiskt täcke jag lurar lite på.

Vi köpte med oss sik från rökeriet som jag tycker är en mysig liten levande butik med äkta känsla. Min dotter My tyckte att känslan kändes alldeles för äkta och tydligt i näsborrarna och gick fort ut igen. Min son däremot var hel farsinerad av alla fiskar. Det är tur att vi alla är olika.

Sen såg jag något som gladde mitt feng shui hjärta. När jag jobbar med feng shui med företag och loggor så är det jätte bra att hitta rätt material. Det material som tydligt förknippas med det du säljer. Det här hade skatans rökeri förstått "säkert helt utan feng shui konsultationer" många gånger är feng shui och sunt förnuft precis samma sak. Dom hade tagit frigolit för att få fram sitt namn och budskap. För mig är frigolit och fisk starkt förknippat. Jag kan riktigt känna hur det luktar fisk om lite lätt missfärgad frigolit (inte sån man får hem när man köper elartiklar). Kul idé skatan.

Kerstin bland fisk och frigolit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar