fredag 13 november 2009

Juste design






I dag har jag besökt en fantastisk liten butik vid Sidsjön. Där finns ett härligt sortiment av hantverk och konst. Jag tror faktiskt att jag gillade nästan allt i butiken. Där fanns även några saker jag bara VILL HA. Att sedan varorna är fairtrade, återbruk eller lokalt producerade ger dem ett intresant mervärde. Det roliga är att det känns, hela lokalen utstrålar "Juste design". Jag blir alldeles glad av den här butiken.

Jag hittade bl.a två väskor som tillverkats av brandslangar som tjänstgjort vid Londons gator i 30 år. "Hur ballt är inte det" Det måste ligga mycket beskydd i de väskorna, klarar nog av vilken rånare som helst, kanske till och med en och annan hund. Har de klarat 30 år som brandslangar så måste de vara i det närmaste odödliga som väskor.

Maria Mejer och Lotta Pemer står bakom "Juste design". De är båda kiramiker och har även egenproduserad keramik till försäljning i butiken. Jag kom själv i kontakt med dem under perioden då de derv igång Sidsjöträdgårdskafé. Nu har de skapat ännu en pärla åt Sidsjön och Sundsvall. Tack.

Kerstin bland keramik och brandslangar.

1 kommentar:

  1. Hej vänner.Har nu lagt upp mina bilder från er butik på min fotosida. http://raija.mono.net/
    Har beskrivit för Sundsvallare läget av er butik.Lycka till och jag kommer på besök.Raija

    SvaraRadera