lördag 8 augusti 2009

Reseskildring Bergafjärden





Jag och barnen tog en minisemester på Bergafjärdens camping. Havsutsikt för 275kr natten, en budgetsemester i min smak. Vi packade bilen full med vad vi kunde tänkas behöva. Jag kände mig lite lat den här dagen och rullade helt enkelt ihop bäddmadrassen med lakan, täcken och kuddar och rullade sedan ut den i tältet. Enkelt, trevligt men hårt. Jag klev upp halv sju och gick på promenad morgonen efter.

Middagen intog vi dock inte på typiskt tältvis med gasolkök, utan gick på restaurang i stället. Alla var nöjda och glada. Här sprack förstås budgetsemestern en aning men maten var god. Sedan satt vi på stranden och hade det skönt tills solen gick ner.

Nästa gång packar jag in en tjock luft eller skumgummi madrass. Jag älskar att sova i tält men hatar att sova på ett underlag som känns som sten.

Kerstin bland sandkorn och tältpinnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar