tisdag 30 augusti 2011

Krusmyntagården



Krusmynta gården är en härlig restaurang, kryddgård & butik på Gotland. Den ligger bara en kort bilfärd från Visby strandby där vi bodde. Min syster Maud var på Gotland för några år sedan och berättade om det här mysiga stället. Så nu när jag hade möjligheten ville jag absolut besöka den här platsen.



Vi inhandlade lite kryddor, tog en fika och tittade längtansfullt på menyn. Det var buffé med helgrillat lamm, men framför allt en massa goda tillbehör samt solnedgång över havet utlovades.





Det jag uppskattade mest på den här platsen var faktiskt stranden nedanför gården. Otroligt vacker och ett fantastiskt ljus. I skogsbrynet alldeles ovanför stranden hoppade vildkaniner. Mördarsniglarna på vägen ner har jag lyckats förtränga. Vilken tur.

Kerstin bland vildkaniner, örter och härlig utsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar