tisdag 6 oktober 2009

En kopp glädje


Den här vackra koppen fick jag av min syster när hon varit på kurs på Wijs trädgårdar. Man kan ha den som blomma i rabatten, eller med ett ljus (det brukar jag ha) eller som ett litet bad åt fjärilar och fåglar.

Framför allt är den bra som glädjespridare. Jag har den vid trappan till ytterdörren i en kruka lavendel. Då gör den mig glad både när jag ska bort och hem. Kaffe gillar jag inte, men koppar är härligt.

I ett feng shui resonemang är det jätte bra att ha något som gör en på gott humör vid entrén.(Om det nu är glad man vill vara förståss) Då tar man med sig glädjen in. Till skillnad från om man möter något som skapar irritation t.ex röra och bråte.Då kommer man in med den känslan istället. Låt entrén vara en härlig plats hemma hos dig. Hmm det ska min bli. Har både glädje och irritation där just nu måste jag erkänna.

Kerstin bland koppar och bråte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar